» Sala de comunicació: Notícies

12 de desembre de 2011, Barcelona

Abertis dedica el III Dia del Voluntariat a la infància i l’adolescència

Coincidint amb el Dia Mundial del Voluntariat, que va tenir lloc el 5 de desembre, abertis ha celebrat avui el seu tercer Dia del Voluntariat Corporatiu, centrat enguany a sensibilitzar els treballadors del Grup sobre la situació dels menors més desfavorits. La jornada, que en aquesta edició ha tingut com a lema “Dóna-li la mà”, s’emmarca en el programa de Voluntariat Corporatiu, Voluntaris, que duu a terme la companyia des del 2009.

A l’acte institucional celebrat aquest matí a la seu del Grup a Barcelona hi ha assistit el conseller de Benestar Social i Família de la Generalitat, Josep Lluís Cleries, que ha afirmat que “mitjançant iniciatives com la del voluntariat corporatiu, l’empresa fa penetrar en la societat valors importants” com són ara la solidaritat, el compromís social i la participació. Segons el conseller, les accions de voluntariat signifiquen, per als qui les fan, “sentir-se protagonistes del canvi i de la millora social”.

Per la seva banda, Salvador Alemany, president d’abertis, ha subratllat el paper del voluntariat en la cohesió del teixit social i ha incidit en el fet que la companyia “continuarà estimulant” projectes d’aquesta mena. “Més enllà de donar una bona imatge, volem continuar duent a terme pràctiques que ens facin millors”, ha assegurat.

En la jornada també ha intervingut Francisco Reynés, conseller delegat del Grup, que ha assenyalat que més de 1.000 treballadors de la companyia participen en tasques de voluntariat, i ha remarcat que la companyia té l’objectiu de continuar impulsant les accions d’aquest dia en tots els països on desenvolupa activitats, ja que, segons que ha afirmat, “el voluntariat forma part de la nostra cultura i dels nostres valors de Grup”.

Així mateix, Miquel Roca, president de la fundació abertis, ha assegurat que “avui, ser solidari és senyal d’intel•ligència” i ha recordat que la Fundació impulsa projectes socials com ara el del Cooperant Viari, gràcies al qual diversos joves amb discapacitat intel·lectual o Síndrome de Down obtenen responsabilitat com a vigilants de seguretat viària a escoles de Barcelona.

Donacions a projectes solidaris

En el marc del Dia del Voluntariat, la fundació abertis ha anunciat la donació d’un total de 28.000 euros a quatre iniciatives solidàries, que han estat seleccionades després d’una votació entre els empleats del Grup per mitjà de la intranet corporativa.

Així, la Fundació destinarà 7.000 euros a cadascun dels projectes guanyadors: l’impuls d’una Casa de Guariment per a infants malalts a la província xinesa de Yunnan, promogut per l’ONG madrilenya Amor Sin Fronteras; un projecte terapèutic per a infants i joves víctimes de maltractaments i abusos sexuals impulsat per la Fundació Concepció Juvanteny de Barcelona; la dotació de recursos de noves tecnologies per a persones amb discapacitat intel·lectual de la Fundación Personas de Cuéllar (Segòvia); i el projecte d’integració del col·lectiu immigrant dels Castellers del Poble Sec de Barcelona.

Activitat en diversos països

Al llarg de la jornada s’han organitzat activitats a les diferents seus del Grup a Espanya. A la seu del Parc Logístic, a més a més d’una mostra sobre la Declaració Universal dels Drets de l’Infant –amb la col·laboració d’Unicef–, s’hi ha instal·lat la tradicional fira solidària, on diverses associacions i fundacions han posat a la venda productes de comerç just i altres elaborats en centres especials de treball, formats principalment per personal discapacitat.

D’altra banda, amb motiu de la proximitat de les festes de Nadal, des d’avui mateix i fins al 20 de desembre es promou una recollida d’aliments i roba a més de 20 centres del Grup a la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Catalunya, el País Basc, les illes Canàries, Andalusia, Madrid, Astúries, Galícia i Aragó. En el pla internacional, les oficines d’abertis a França, Puerto Rico i Xile també s’han afegit a la celebració d’aquest dia amb la promoció de la col·lecta d’aliments.

Programa de Voluntariat Corporatiu

Voluntaris, el Programa de Voluntariat Corporatiu d’abertis, representa un pas en el procés d’implicació de la companyia amb la comunitat i el teixit social, un compromís recollit en el Pla Estratègic de Responsabilitat Social d’abertis.

Mitjançant aquesta iniciativa, impulsada per un grup de treballadors i treballadores de la companyia, abertis facilita als seus empleats un marc per poder desenvolupar activitats de voluntariat durant el seu temps lliure; per a això fan servir eines de comunicació i difusió, com ara la intranet corporativa i els canals de comunicació interna de les diverses empreses del Grup.

A través de la intranet corporativa, aquesta iniciativa arriba a prop de 5.000 empleats del Grup, mentre que els canals de comunicació propis de les unitats de negoci permeten de transmetre-la a les 6.000 persones que treballen a abertis a Espanya.

enrera[ amunt ]