» Sala de comunicació: Notícies

01 de desembre de 2009, Barcelona

abertis celebra el seu primer Dia del Voluntariat.

-Les activitats principals es desenvolupen els dies 1 i 2 de desembre a la seu central de Barcelona, on hi ha una mostra de deu entitats sense ànim de lucre que inviten a l’adhesió dels empleats d’abertis als seus projectes solidaris, entre altres activitats.

-La jornada, que parteix de la iniciativa dels treballadors de la companyia, pretén arribar als 5.888 empleats que abertis té a Espanya.

Els dies 1 i 2 de desembre, abertis celebra el seu primer Dia del Voluntariat, en el marc dels actes de celebració de 10è aniversari de la fundació abertis. La iniciativa, que forma part de “Voluntaris”, el Programa de Voluntariat Corporatiu d’abertis, es durà a terme a les diverses seus i centres que la companyia té a Espanya. La iniciativa s’emmarca també en la celebració, el 5 de desembre, del Dia Internacional del Voluntariat.

Les activitats principals del Dia del Voluntariat d’abertis es desenvolupen a la seu corporativa de la companyia a Barcelona, situada al Parc Logístic de la Zona Franca, on hi treballen 1.100 empleats. Durant aquests dos dies, s’hi ha instal·lat una mostra d’ONGs amb punts informatius de deu organitzacions sense ànim de lucre: la Creu Roja, l’Institut Guttmann, la Fundació Mambré, Telecos Sense Fronteres, l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit P(A)T, la Fundació Marianao, l’Associació FAREM, la Fundació Banc d’Aliments, la Fundació Formació i Treball i l’Hospital de Sant Joan de Déu.

L’objectiu d’aquesta mostra és fer conèixer la feina que desenvolupen aquestes entitats i fomentar l’adhesió dels empleats d’abertis a projectes solidaris. Tots els punts informatius són atesos per empleats del Grup que ja treballen com a voluntaris en aquestes entitats.

D’altra banda, amb motiu de la proximitat de les festes de Nadal, es promou la recollida d’aliments a les oficines de Barcelona i Madrid, com també als centres d’abertis telecom d’Andalusia, Astúries, Balears, Canàries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Extremadura, Múrcia, el País Basc, València i Saragossa. A les seus de Barcelona i Madrid també s’hi han instal·lat punts de recollida de roba.

Així mateix, s’ha organitzat un esmorzar solidari, mitjançant l’aportació voluntària d’1 euro als restaurants del Parc Logístic. Aquesta recaptació es destinarà a la Fundació Privada Banc dels Aliments de Barcelona. També s’ha organitzat una caminada solidària, destinada a recaptar diners per al programa “Apadrina un tractament” de l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona.

A Madrid, el Dia del Voluntariat se celebra el 2 de desembre al centre d’Explotació i Control d’iberpistas a San Rafael. La jornada inclourà les presentacions de Cáritas Segovia, Aida Books & More, AJEMA, Cruz Roja Segovia i AMREF. A més, se celebrarà un partit de futbol, la recaptació del qual es destinarà a un projecte solidari.

Programa de Voluntariat Corporatiu

“Voluntaris”, el Programa de Voluntariat Corporatiu que abertis ha posat en marxa recentment, representa un pas més en el procés d’implicació de la companyia amb la comunitat i el teixit social, un compromís que recull el Pla Estratègic de Responsabilitat Social d’abertis. Mitjançant aquesta iniciativa, impulsada per un grup de treballadors de la companyia, abertis facilita als seus empleats un marc per poder desenvolupar activitats de voluntariat durant el seu temps lliure. Per a això fa servir eines de comunicació i difusió, com ara la intranet corporativa i els canals de comunicació interna de les diferents empreses del Grup.

A través de la intranet corporativa, aquesta iniciativa arriba a prop de 3.000 empleats del Grup, mentre que amb els canals de comunicació propis de les unitats de negoci s’arriba als 5.888 treballadors d’abertis a Espanya.

“Voluntaris” neix amb l’objectiu de crear un entorn on poder desenvolupar accions de voluntariat social, tot participant en projectes i iniciatives socials. Els projectes plantejats s’orienten en tres línies:

-Sensibilització: fer conèixer al conjunt de col·laboradors del Grup abertis la realitat dels col·lectius desfavorits, mitjançant la divulgació i la participació en campanyes solidàries, l’organització d’exposicions o conferències temàtiques i altres accions de sensibilització.

-Participació: involucrar-se en accions de voluntariat que integrin i acostin la comunitat, mitjançant la col·laboració amb associacions de cooperació ja existents.

-Impuls: posar en marxa programes solidaris fets pels mateixos voluntaris, com també promoure i donar suport a les iniciatives de voluntariat social o mediambiental que ja estiguin fent altres empleats.

enrera[ amunt ]