» Sala de comunicació: Notícies

30 de setembre de 2009, Madrid

Pedro Calvo i Jordi Jané advoquen per crear una assignatura d'educació viària obligatòria

-El regidor de l'Ajuntament de Madrid Pedro Luis Calvo i el  diputat del Congrés Jordi Jané defensen la necessitat de crear una assignatura obligatòria de seguretat viària en les escoles.

-La presidenta de l'Associació d'Afectats per Accidents de Trànsit, Mª Eugenia Domènech, indica que cada dia es produeixen sis morts per accidents de trànsit.

-Els accidents de trànsit tenen un cost de 16.000 milions d'euros anuals per a les arques públiques, segons Luis Montoro, president de la Fundació Espanyola per a la Seguretat Viària.

El regidor de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament de Madrid, Pedro Luis Calvo, va participar ahir en la segona jornada del cicle de conferències “Diferents perspectives per a una actuació integral en seguretat viària”, organitzat per la fundació abertis, durant la qual va assegurar ahir que “estem fracassant perquè no existeix encara una assignatura obligatòria sobre seguretat viària, quelcom que hauria de ser un compromís de l'Estat”.

En aquesta mateixa línia es va expressar el vicepresident quart del Congrés dels Diputats, Jordi Jané, el qual va assegurar que “hauria d'existir una assignatura obligatòria de seguretat viària a les escoles per a reduir els accidents de trànsit”. També va recordar que en polítiques de seguretat viària “han de prevaler el consens i l'acord; si no, ens equivoquem”.

Pedro Luis Calvo va recordar que “indisciplina és igual a inseguretat”. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Madrid ofereix programes d'educació viària que han format ja a més de 117.000 escolars, així com una iniciativa pionera de “camí escolar”, que implica a 21 centres escolars i ofereix les garanties perquè els pares puguin portar els fills al col·legi sense necessitat de fer servir el cotxe.

Per la seva banda, el Fiscal Coordinador de Seguretat Viària, Bartolomé Vargas, va apostar per fer  públiques les diferents recaptacions per sancions de trànsit. Bartolomé Vargas va advocar per aplicar la llei de forma continuada perquè “és la garantia d'un sistema democràtic” i va concloure que “l'aplicació continuada, silenciosa i eficaç de la llei aconsegueix que en la societat penetrin diferents valors en matèria de seguretat viària”.

Durant la jornada va participar també la presidenta de l'Associació d'Afectats per Accidents de Trànsit, P(A)T, Mª Eugenia Domènech, qui va destacar que “cada dia es produeixen 6 morts per accidents de trànsit”, indicant que els familiars dels difunts també són “víctimes no comptabilitzades”.

Mª Eugenia Domènech va assegurar que “anem pel bon camí i, encara que no són els resultats que ens agradaria, estem avançant cap a la reducció d'accidents”. A més, va destacar la necessitat d’un major compromís dels alcaldes i entitats municipals per a conscienciar sobre el fet que “la meitat dels accidents de trànsit es produeixen en l'àmbit urbà”.

En la sessió també va intervenir el president de la Fundació Espanyola per a la Seguretat Viària i coordinador del cicle, Luis Montoro, qui va assegurar que els accidents de trànsit tenen un cost de 16.000 milions d'euros l'any per a l'erari públic; és a dir, “cada espanyol paga cada any uns 400 euros per aquesta causa”.

Així mateix, va subratllar que, durant els últims 60 anys, més de 50 milions de persones han mort en accidents de trànsit, mentre que les morts per actes terroristes han estat 1.452. L'última dècada han mort més de 50.000 persones, de les quals 16.000 eren menors de 25 anys”, segons va apuntar.

Luis Montoro va ressaltar la labor de la fundació abertis en matèria de seguretat viària, amb el finançament d'investigacions amb Universitats, l'organització de jornades i activitats de divulgació, campanyes a empreses i edició de fulletons per a altres col·lectius. A més, va destacar els programes preventius a les escoles que la fundació abertis ha ofert ja a més de 150.000 escolars.

Aquest cicle de conferències forma part del Programa de Seguretat Viària que desenvolupa la fundació abertis, i s'emmarca dins de les celebracions del seu 10è aniversari.

enrera[ amunt ]