» Sala de comunicació: Notícies

21 de març de 2008, Barcelona

Empreses espanyoles líders en contribució social adopten la metodologia LBG

Aquest dijous s’ha presentat a Madrid LBG España (http://www.lbg.es/), un grup d’empreses líders en matèria de contribució social que implantaran la metodologia del London Benchmarking Group (LBG) per a la medició i la comunicació de les seves inversions en la comunitat.

LBG España està inicialment format per nou grans empreses, líders per les seves inversions en la societat: abertis, Agbar, Barclays España, BBVA, Ferrovial, Gas Natural, Iberdrola, RepsolYPF i Telefónica, i compta amb la coordinació de la consultora MAS Business per a la implantació de la metodologia.

El London Benchmarking Group va ser fundat el 1994 per un grup de multinacionals al Regne Unit, que buscaven passar d’un enfocament basat en la filantropia empresarial a un altre d’inversió estratègica en la comunitat incorporada a la gestió de l’empresa. Aviat se'n van adonar que per gestionar bé calia comptar amb un bon sistema de medició, i per això van desenvolupar la metodologia LBG, que permet estructurar i mesurar les contribucions i l’impacte que aquestes contribucions generen en la societat, la qual cosa permet que les empreses enfoquin els seus recursos en aquelles iniciatives amb un valor social més gran.

D’altra banda, las empreses que adopten LBG comuniquen les seves fites en matèria d’inversió en la comunitat d’una manera homogènia i transparent, la qual cosa facilita la relació amb els seus grups d’interès, que d’aquesta manera compten amb millor informació sobre les contribucions i els impactes. Els participants d’LBG España aniran publicant les seves fites en matèria de contribució social d’acord amb aquesta metodologia a partir de les seves memòries de sostenibilitat/RSE de 2007.

LBG España forma part de la xarxa LBG Internacional (http://www.lbg-international.com/), en la qual participen també grups al Regne Unit, els Estats Units, el Canadà, Austràlia o la República Txeca, entre d’altres. Actualment, més de 180 empreses arreu del món han adoptat LBG, entre les quals Barclays Plc, Cadbury Schweppes, GlaxoSmithKline, L'Oreal, Nokia, Procter&Gamble, Shell o Unilever.

LBG ha esdevingut el referent a nivell mundial per gestionar i informar sobre les activitats d’inversió social que duen a terme les empreses. A partir d’aquest moment, LBG España està obert a la incorporació d’altres organitzacions per fer d’aquesta metodologia la més estesa també al nostre país.

enrera[ amunt ]