» Projectes: Cultura

Exposició a Alacant: 'L'esplendor de la ceràmica espanyola’

El Centro Municipal de las Artes d'Alacant va acollir l'exposició L'esplendor de la ceràmica espanyola. Col·lecció Francisco Godia entre el 26 d'octubre i el 27 de novembre de 2004. Aquest esdeveniment de caràcter divulgatiu va aconseguir donar a conèixer al País Valencià les activitats de la fundació abertis i, també, fer estrènyer les nostres relacions amb l'Administració autonòmica i la local.

L'exposició transita al llarg de diferents èpoques -des del segle XIII fins al segle XIX- per convertir-se en testimoni viu de la història dels pobles i de la gent que hi va viure. A la mostra hi ha representats tots els centres de producció peninsulars: Muel, Terol i Villafeliche, Puente del Arzobispo, Talavera de la Reina i Toledo, Barcelona, Alcora, Manises, Paterna i València.

La ceràmica espanyola mostra la diversitat cultural del país i dóna una idea de la barreja de les diferents influències. D'aquesta manera, motius vegetals, heràldics, bestiari, figures, retrats i paisatges apareixen en una exposició en la qual s'entreveuen des de les influències musulmanes -reinterpretades més endavant pels moriscos durant la Reconquesta a Paterna i Manises- fins a la mestria d'artistes flamencs, italians i francesos, passant per la producció de les fàbriques del segle XVIII. Tots aquests motius es recullen en el catàleg que va editar la fundació, una publicació que inclou explicacions de la comissària de l'exposició, Maria Antònia Casanovas, i d'altres experts.

Entre les peces que es van presentar a l'exposició, destaca un bust del desè comte d'Aranda, ministre de Carles III i creador de la manufactura d'Alcora, com també una sèrie de plats de reflexos metàl·lics que, des del segle XV, són molt apreciats pels col·leccionistes.

Inauguració de l’exposició

Peça ceràmica de l’exposició