» Objectius i Comptes Anuals

Autopista i medi ambient

La Fundació Abertis actua en tres grans àmbits amb l’objectiu de minimitzar l’impacte sobre el territori de l’activitat econòmica del Grup Abertis en els països en què opera.

SOCIETAT

En línia amb el seu compromís amb la societat, la Fundació Abertis duu a terme un extens Programa de Seguretat Viària adreçat principalment als conductors o vianants més vulnerables (infància, adolescència i edat avançada).

CULTURA

La Fundació Abertis també integra la sensibilitat del Grup Abertis pel patrimoni històric i artístic, i també pels valors culturals. En col·laboració amb les principals institucions culturals del món, la Fundació Abertis patrocina exposicions importants amb l’objectiu que la cultura sigui més accessible a la ciutadania. També posa a disposició del públic dos béns patrimonials d’interès excepcional: el castell de Castellet, seu de la Fundació Abertis,  i la pedrera romana del Mèdol, un jaciment integrat en el conjunt històric romà de Tarragona, declarat Patrimoni Mundial per la UNESCO.

MEDI AMBIENT

La seu de la Fundació Abertis, el castell de Castellet, és centre UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies i té com a objectiu l’estudi profund de la regió mediterrània, atès que es troba en un entorn únic, amb una biodiversitat rica, i posseeix la certificació ISO 14001, que garanteix una gestió mediambiental correcta per minimitzar l’impacte en el territori.

En aquest àmbit, des de la Fundació Abertis també treballem per reduir la petjada de carboni que genera l’activitat econòmica del Grup Abertis (Carbon Disclosure Project), optimitzar la gestió dels residus i conservar la biodiversitat dels espais naturals en els quals som presents.

Comptes Anuals 2013 (nova finestra)