» La fundació abertis a Itàlia

Acte a l'AmbaixadaGiancarlo Elia ValoriDirectius d’Abertis amb les autoritats d’Itàlia

La fundació abertis és una organització dedicada, des de 1999, a l'impuls de la investigació sobre la repercussió de les grans infraestructures en el territori, especialment en l'economia, la demografia i el medi ambient. Com una de les respostes al compromís de la Responsabilitat Social Corporativa d'abertis, grup líder europeu de gestió d'infraestructures al servei de la mobilitat i les telecomunicacions, la fundació abertis també promou un ampli Programa de Seguretat Viària amb l'objectiu de sensibilitzar la població sobre la necessitat una mobilitat responsable.

Seguint el solc de la internacionalització d'abertis, la fundació té la vocació de desenvolupar les seves activitats als diferents països on opera el Grup. Així, obre la Delegació Italiana l’any 2009 sota la presidència de Giancarlo Elia Valori. Es tracta de la primera seu de la fundació abertis fora d'Espanya.

Igual que en els altres territoris on està present, la voluntat de la fundació és desenvolupar les seves activitats d'investigació i el seu Programa de Seguretat Viària en col·laboració amb socis estratègics com ara les administracions públiques i les institucions acadèmiques, entre altres. En aquest sentit, la fundació abertis i la Universitat LUMSA creen la càtedra abertis-LUMSA, dedicada a la investigació sobre la gestió d'infraestructures i la seva repercussió en el territori, especialment en els països de l'arc mediterrani.

La posada en marxa de la Delegació Italiana de la fundació l’any 2009 coincideix amb el 10è aniversari de l'organització i amb els 10 anys de presència del Grup abertis a Itàlia, on desenvolupa les seves activitats en el sector d'aparcaments, a través de la societat saba Itàlia, i, en el sector de les autopistes, té una participació en la concessionària Atlantia.