• Mida text

» Jornades

Natura i ús públic: mobilitat, impactes i propostes (CONAMA 8)

Els parcs naturals espanyols reben quasi 50 milions de visites anuals (EUROPARC) i són incomptables els visitants dels espais naturals no protegits. La forta pressió que reben els espais naturals –usats com a escenaris d´activitats recreatives, esportives i turístiques– fa necessari ordenar i regular l´accés a aquests territoris així com les activitats que s´hi duen a terme.

Aquesta realitat va fer que la fundació abertis promogués, en el marc del VIII Congrés Nacional de Medi Ambient (CONAMA 8), la jornada Naturalesa i ús públic: mobilitat, impactes i propostes, dirigida pel Dr. Martí Boada, patró de la fundació abertis i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona, i el Dr. Javier Benayas, professor de la Universitat Autònoma de Madrid.

En aquesta jornada es van presentar les ponències Nous horitzons d´investigació en impactes dels usos públics, del Dr. Javier Benayas, Naturalesa i ús públic: panoràmica actual de les regulacions, del Dr. José María Nasarre (Universitat de Saragossa), Bones pràctiques en la gestió de visitants dels espais naturals protegits, de Javier Gómez-Limón (EUROPARC España), Mobilitat i distribució de visitants en espais naturals: actualitat, reptes i oportunitats, del Dr. Xavier Mayor, i Conclusions sobre mobilitat, impactes i propostes, del Dr. Martí Boada.

Dr. Boada i Dr. Benayas. Vista de la sala

Dr. Boada i Dr. Mayor