• Mida text

» Jornades

III Simposi d’Antropologia Viària. ‘Les distraccions en la conducció’

Un alt percentatge dels accidents de circulació es deuen al nombre elevat de distraccions que es produeixen mentre es condueix. En aquest III Simposi d’Antropologia Viària es va analitzar la incidència de diferents factors físics, psicològics i conductuals en la capacitat d’atenció i distracció en la conducció. En aquest sentit, es van examinar les conseqüències i els perills de l’ús de telèfons mòbils mentre s’està al volant. El director científic de la jornada va ser Josep Olives, president de la Societat Catalana d’Antropologia Viària i degà dels estudis d’Humanitats de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).

En aquesta jornada es van presentar les ponències Distraccions, telèfon mòbil i seguretat vial, impartida per Luis Montoro, catedràtic de Seguretat Vial i director de l’INTRAS de la Universitat de València; Els reptes tecnoculturals de l’atenció: distreure, divertir i divagar, pronunciada per M. Jesús Buxó, doctora de la Universitat de Barcelona; Atenció i distracció en la conducció: crítiques i propostes d’una jurista, presentada per Montserrat Nebreda, doctora de la UIC; La conducció fora dels límits, oferta per Ole Torzón, vicepresident executiu de l’associació Prevenció Accidents de Trànsit; Attention et distraction: un essai de typologie des défailances attentionnelles dans les accidents de circulation routière, a càrrec de Yves Girard, investigador principal de l’INRETS d’Ais de Provença; Les distraccions en la conducció, pronunciada per Joan Delort, director del Servei Català de Trànsit de la Generalitat de Catalunya, i Les distraccions com a resultat de la pèrdua de control dels impulsos, del psicòleg Gustavo Levit. Totes les ponències es poden consultar en el seu idioma original.
Inauguració de la jornada amb Josep Olives, Josep Argemí i Sagrario Huelin

Foto de família dels ponents

enrera[ amunt ]