• Mida text

» Jornades

Jornada sobre “l´Ager Tarraconensis. Estudi sobre el paisatge arqueològic de Tarraco”

La Delegació Italiana de la fundació abertis va iniciar les seves activitats amb aquesta jornada de presentació de l´estudi sobre el paisatge arqueològic de Tarraco (avui Tarragona), capital de la província Hispania Citerior de l´Imperi Romà, i ciutat més important de la Península Ibèrica en aquella època.

L´Institut Català d´Arqueologia Clàssica (ICAC) va desenvolupar l´estudi, amb el patrocini d´acesa, societat concessionària del grup abertis, i en col·laboració amb la fundació abertis. El treball interdisciplinari va permetre reconstruir aquell paisatge i mostrar l´evolució de la població i la xarxa viària del seu territori.

La presentació de la jornada va anar a càrrec de Giuseppe Dalla Torre, rector de la Universitat LUMSA, Sergi Loughney, director de la fundació abertis, José Félix Ballesteros, alcalde de Tarragona, i José Luis Giménez, director general d´acesa. Els ponents van ser Isabel Rodà, directora de l´ICAC, qui va fer una introducció al projecte; Marta Prevosti, investigadora de l´ICAC, que va presentar el treball; i Lorenzo Quilici, professor de la Universitat de Bolònia, que va parlar de “El paisatge clàssic i la seva reconstrucció: l´experiència a Itàlia”. Van clausurar la jornada, J. Manuel Bazáñez, director de saba Itàlia, i Giancarlo E. Valori, president de la Delegació Italiana de la fundació abertis.

Sergi Loughney, director de la Fundació Abertis, Giuseppe Dalla Torre, rector de la Universitat Lumsa, Josep Fèlix Ballesteros, alcalde de Tarragona, i Josep Lluís Giménez, director general d´Acesa

Ponència de la Dra. Isabel Rodà

Imatge de la sala