La Fundació Abertis impulsa la col·laboració de la Xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies a Roma

18 juliol 2017 | Fundación Abertis |

_BEN3948

• La trobada reuneix científics i representants d’institucions espanyoles i italianes per enfortir les relacions amb les Reserves de la Biosfera dels dos països
  • La Fundació Abertis promou projectes cooperatius i de recerca per a la Xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies a través del seu Centre UNESCO

Barcelona, 3 de juliol del 2017

La Fundació Abertis, juntament amb l’Ambaixada Espanyola a Roma i la Reial Acadèmia d’Espanya a Roma, ha presentat a Itàlia el seu pla per impulsar la col·laboració entre els dos països en el marc de la Xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies de la UNESCO.

La trobada, que s’ha celebrat amb el nom “Reserves de la Biosfera d’Itàlia: cap a una cooperació estratègica amb la Xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies”, té com a objectiu promoure projectes cooperatius i de recerca en relació amb les principals qüestions mediambientals que caracteritzen els territoris adherits. La presentació contribuirà a enfortir les relacions amb les Reserves de la Biosfera italianes com per exemple Somma Vesuviana, Illes Toscanes o Appennino Tosco-Emiliano. En total, quinze països estan adherits a la Xarxa de Reserves de la Biosfera del Mediterrani amb 69 punts. A Espanya en formen part el Montseny, les Bardenas Reales i Doñana, entre d’altres.

A l’acte han estat presents Sergi Loughney, director de la Fundació Abertis; Jesús Manuel Garcia, ambaixador d’Espanya a Itàlia; Ángeles Albert, directora de la Reial Acadèmia d’Espanya a Roma; el doctor Martí Boada, investigador de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental de la UAB; Maria Carmela Giarratano, directora general per a la protecció de la naturalesa i el mar del Ministeri de Medi Ambient i de Protecció del Territori i del Mar d’Itàlia; i Antoni Torre, delegat de l’Institut d’Estudis Catalans a Sardenya.

El Centre Internacional UNESCO

El castell de Castellet, seu de la Fundació Abertis, va ser declarat el 2013 Centre Internacional UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies, i es va inaugurar l’abril del 2014 com la primera experiència de col·laboració pública i privada en l’àmbit dels centres de Categoria 2 de la Xarxa de Reserves de la Biosfera, patrocinat per l’organització pertanyent a les Nacions Unides.

Els centres de Categoria 2 són centres i instituts patrocinats per la UNESCO que representen una modalitat especial en el sistema de Nacions Unides: els creen i financen els estats membres i estan destinats, principalment, a la consecució dels objectius estratègics del programa MaB (Man and Biosphere) de la UNESCO.

Des d’aleshores, el Centre Internacional UNESCO s’ha consolidat com un centre de difusió d’idees, projectes i coneixement, que serveix d’estímul a l’interès pel patrimoni cultural i natural i és paradigma de la gestió sostenible del patrimoni.

El Centre és el resultat del compromís entre l’Organisme Autònom de Parcs Nacionals (Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient d’Espanya), la UNESCO i la Fundació Abertis, i compta amb el suport acadèmic de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB).

El castell de Castellet està situat en un enclavament natural privilegiat, el parc natural del Foix, a la comarca de l’Alt Penedès (Barcelona). Rehabilitat per Abertis el 2011 seguint criteris de construcció sostenible, s’erigeix en un assentament original que data del segle IV aC, època de la qual s’han documentat fragments ceràmics.

L’edifici va obtenir el 2015 la certificació “Biosphere Responsible Tourism” en la seva categoria “Biosphere Discover”, un programa de certificació internacional d’espais turístics respectuosos amb el medi ambient atorgat per l’Institut de Turisme Responsable (ITR) i avalat pel Global Sustainable Tourism Council (GSTC), l’únic organisme mundial acreditador en turisme sostenible, vinculat a l’Organització de les Nacions Unides.

@fundacionabertis
20 Sep

¿Viajas a #Roma próximamente? No te puedes perder la exposición «Picasso. Entre cubismo y clasicismo: 1915-1925» en… https://t.co/Kqkug4V0vm

@fundacionabertis