Amb la col·laboració d’Abertis, l’Hospital Sant Joan de Déu omple el seu nou vestíbul de jocs interactius sobre el cos humà que amenitzen l’espera dels nens i les seves famílies

08 maig 2017 | Fundación Abertis |

126A9757

L’Hospital Sant Joan de Déu, amb la col·laboració d’Abertis,  ha incorporat al seu nou vestíbul –un gran espai de 600 metres quadrats que connecta les àrees de consultes externes, hospitalització infantil i àrea de la dona del centre-  tot un seguit de jocs interactius relacionats amb el cos humà per fer més amena l’espera dels pacients i les seves famílies.

Les atraccions que ofereix el nou vestíbul de l’Hospital Sant Joan de Déu als centenars de pacients que hi passen cada dia són molt diverses:

• Recórrer per dins de l’aparell digestiu. Al centre del vestíbul s’ha instal.lat un passadís d’arcs de diferents colors que recreen l’intestí i que s’il·luminen quan l’infant hi passa per sota.
  • Fer funcionar l’aparell circulatori. Al sostre d’un dels extrems del vestíbul hi ha una gran esfera vermella de la qual surten uns tubs que simulen les artèries. L’infant pot regular la velocitat a què circula la sang fent girar un volant.
  • Enviar missatges al cervell. Una pantalla tàctil permet als infants escriure els seus pensaments, que immediatament veuen aparèixer escrits en un laberint de leds luminosos que hi ha suspès del sostre. És una de les atraccions amb més acceptació entre els petits. Molts infants el fan servir per enviar missatges d’estima als familiars, professionals de l’Hospital i amics que els han fet costat al llarg de la seva malaltia.
  • Fer moure l’aparell locomotor. En un lateral del vestíbul hi ha una càmera que  capta el moviment dels infants i el reflecteix en un panell de leds que hi ha en una paret.
  • Fer respirar els pulmons. En un dels altres extrems del vestíbul hi ha dos cilindres amb boles que queden suspeses en l’aire, com fan les partícules d’oxigen als pulmons,  quan el nen hi passa pel mig dels cilindres.

La instal·lació de jocs interactius al vestíbul de l’Hospital ha estat inaugurada pel president d’Abertis, Salvador Alemany, i pel director gerent de l’Hospital, Manel del Castillo, i s’emmarca en el programa d’humanització impulsat per Sant Joan de Déu per reduir l’impacte de l’hospitalització en els més petits.

@fundacionabertis
24 Jun

RT @fundacioabertis: Enhorabuena a vosotros x esta iniciativa solidària @galagbgm #rumboalasolidaridad https://t.co/Yfr8kRTdJz

@fundacionabertis