Entorn geogràfic

El Penedès i Castellet

La regió natural del Penedès estaria formada per les actuals comarques de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf. Està situada en un centre de comunicacions entre Barcelona i Tarragona i entre la costa mediterrània i l’interior.

Castellet i la Gornal es troba a l’Alt Penedès (Barcelona), una comarca amb una personalitat pròpia i una rica diversitat que s’articula al voltant de l’anomenada cultura del vi i el cava. El seu patrimoni natural i cultural combina el paisatge de vinyes i antigues esglésies romàniques.

L’accidentat terme de Castellet i la Gornal limita amb el Baix Penedès i el Garraf. El riu Foix forma el pantà del Foix en el mateix terme, on rep diversos torrents. Els més de 1.300 habitants del municipi estan repartits en els nuclis de població de Castellet —antic cap de municipi—, la Gornal —actual cap de municipi—, les Casetes de la Gornal, Clariana, les Masuques, Torrelletes, Sant Marçal, Rocallissa i les urbanitzacions de Valldemar, Trencaroques, els Rosers i Cal Rectoret.

En l’estampa del nucli de Castellet, el castell ocupa una prominència rocosa a l’extrem de llevant del poble i, darrere el castell, s’aixeca l’església parroquial de Sant Pere. El paisatge al voltant de l’embassament del Foix acaba de dibuixar la imatge del poble.

Enllaços relacionats

@fundacionabertis
23 Mar

¿Cómo se relacionan la incorporación de aspectos ambientales, sociales y de buen gobierno (#ASG) con la #RSC y la… https://t.co/65RhGB4f1M