Abertis se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat amb diverses accions de promoció dela seguretat viària

19 setembre 2018 | Fundación Abertis |
  • Aquest cap de setmana s’han realitzat accions a discoteques de Madrid, Barcelona i València per alertar als joves dels perills de la conducció després de consumir alcohol o drogues.
  • A Verona (Itàlia) s’ha instal·lat un mini circuit infantil per inculcar als nens la necesitat de complir les normes de trànsit i fomentar les bones pràctiques de conducció.
  • El dimecres 19 s’entrega a Madrid el XV Premi Abertis d’Investigació en Gestió d’Infraestructures de Transport i Seguretat Viària, que reconeix el millor treball acadèmic d’Espanya en aquest camp.
  • Abertis presentarà, en el marc de l’Assemblea General de les Nacions Unides a Nova York, els avanços de la seva aliança amb Unicef per combatre la principal causa de mortalitat infantil: els accidents en carretera.
  • També a Amèrica, la filial d’Abertis a Brasil enfoca setembre com el mes de la seguretat: organitza el seu 5è Fòrum Arteris amb més de 20 experts i personalitats.

Barcelona, 18 de setembre de 2018

El Grup Abertis, a través de les seves filials i de la Fundació Abertis, s’uneix a la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM) organitzant diverses actuacions de conscienciació i promoció de la seguretat viària. D’aquest mode, la companyia reforça el seu compromís amb l’impuls d’una mobilitat sostenible, segura i innovadora.

Acció en discoteques

Aquest cap de setmana, la Fundació Abertis ha dut a terme El Apagón una acció d’impacte per a prevenir el consum d’alcohol, drogues i altres males pràctiques si es condueix de nit. Diverses discoteques de Madrid, Barcelona i València van apagar la música a plena nit per a projectar un vídeo testimonial, en el que un jove explica des de la presó la seva experiència per haver conduït begut i les tràgiques conseqüències de l’accident (va morir el seu amic i ell va quedar greument ferit).

L’acció va acompanyada d’un vídeo i d’una campanya a les xarxes socials, sota el hastag #SumaTuLuz, i compta amb el suport del Ministeri de l’Interior, la Direcció General de Trànsit, el Departament d’Interior de la Generalitat i el Servei Català de Trànsit.

Circuit de conducció infantil a Verona (Itàlia)

A Itàlia, la filial A4 Holding ha engegat aquest cap de setmana Isla segura, un projecte educatiu dedicat a la seguretat viària per a nens en edat escolar, com a part del festival internacional de jocs al carrer, Tocatì (“Et toca a tu”) que se celebra a Verona.

lsla segura replica el carrer amb senyals, carrils, passos de vianants i rotondes, on els nens poden circular amb bicicleta o monopatí, acompanyats de tutors que els ensenyen, en forma de joc, les regles de la base de la seguretat viària: per què és important posar-se el cinturó, quines són les conseqüències d’usar el mòbil al volant i de sobrepassar els límits de velocitat, etc.

Al final del recorregut, els “petits conductors” que demostren haver seguit correctament les regles reben un carnet de “conductor responsable”.

La idea de la companyia és seguir portant aquest circuit per a nens a les àrees de servei del Grup, com ja va realitzar al 2017 la filial d’Abertis a Espanya, Autopistes, amb el seu programa “Aventura en l’autopista”.

Senyalització per la prevenció a Espanya

A Espanya, la filial d’Abertis, Autopistes, emetrà, a través dels panells de missatgeria variable instal·lats a la seva xarxa d’autopistes, missatges de reforç de les idees de la Setmana Europea de la Mobilitat. La companyia també s’ha adherit al projecte Edward, iniciativa promoguda per TISPOL (xarxa europea de policies de tràfic) per aconseguir unes carreteres més segures a Europa.

Així mateix, en els pròxims dies Autopistes presentarà els resultats del segon Observatori sobre el comportament dels usuaris a la xarxa d’autopistes i engegarà una campanya de seguretat viària sobre la base dels resultats de l’estudi.

El projecte #RightsOfWay, a Nova York

La setmana vinent, al voltant de la celebració de l’Assemblea General de les Nacions Unides, Abertis i Unicef presentaran a Nova York les últimes novetats de l’aliança global que ambdues entitats mantenen per combatre la principal causa de mort en nens en edat escolar: els accidents en carretera.

El dilluns 24, Abertis participarà en el llançament de la Young People’s Agenda, una iniciativa de les Nacions Unides per millorar la vida dels adolescents, mentre que el dimarts 25 es realitzarà una presentació a l’Institut Cervantes de Nova York, amb alts representants d’Unicef, l’Ambaixada d’Espanya i el Ministeri d’Afers exteriors, entre d’altres.

El projecte #RightsOfWay, desenvolupat per Abertis en el marc de l’aliança amb Unicef, incorpora un nou àmbit de col·laboració amb l’Institut Guttmann, hospital especialitzat en el tractament mèdic-quirúrgic i la rehabilitació integral de les persones amb lesió medul·lar, dany cerebral adquirit o una altra discapacitat d’origen neurològic. Dins d’aquest programa, equips mèdics especialitzats de l’Institut Guttmann es desplaçaran a Jamaica i Filipines per dur a terme sessions de formació i assessorament als metges locals sobre les millors pràctiques aplicades per a la prevenció i el tractament de lesions derivades d’accidents de trànsit.

Reconeixements universitaris

Dimecres que ve 19 de setembre, Abertis anunciarà el guanyador del XV Premi Abertis de Recerca en Gestió d’Infraestructures de Transport i Seguretat viària, que lliura a través de la seva Càtedra Abertis en col·laboració amb la Universitat Politècnica de Madrid.

Així mateix, el passat 4 de setembre es va lliurar el Premi Abertis a Xile, que lliura la Càtedra Abertis- Pontifícia Universitat Catòlica i que va recaure en el projecte “Estratègies d’apropiació i capital de mobilitat familiar en barris fragmentats. El cas de l’Autopista Accés Sud de Santiago de Xile”.

L’objectiu de la xarxa de Càtedres Abertis és fomentar la formació, la recerca i l’intercanvi de coneixement entre la universitat i l’empresa. En l’actualitat, la xarxa engloba cinc de les millors universitats d’Espanya, França, Brasil, Xile i Puerto Rico. Cada Càtedra lliura el seu Premi Abertis nacional cada any, i d’entre els guanyadors s’obté el Premi Abertis Internacional.

El mes de la seguretat també a Amèrica

Encara que la Setmana de la Mobilitat és un projecte d’àmbit europeu, setembre és el mes de la seguretat també per Arteris, la filial d’Abertis a Brasil. La companyia celebra cada mes de setembre el Fòrum Arteris, que aquest any ha aconseguit la seva 5a edició. L’última trobada, que es va celebrar l’11 de setembre a São Paulo, ha girat entorn de les autopistes intel·ligents i el seu paper en una mobilitat sostenible.

Més de 20 experts internacionals van participar en la trobada, entre representants dels sectors públic i privat, així com personalitats com Lucas di Grassi, pilot de Fórmula E i expilot de Fórmula 1, que va oferir una visió innovadora sobre els cotxes elèctrics.

L’esdeveniment va comptar també amb la participació de nens ambaixadors de trànsit, participants del 3º Fòrum de la Joventut, iniciativa promoguda per Arteris per preparar als joves per promoure el canvi en la mobilitat del futur.

Aquesta acció se suma als fòrums similars ja organitzats aquest any per Abertis a Espanya, França, Argentina i Xile, i un de proper que es durà a terme a Puerto Rico. L’objectiu de la companyia és continuar buscant solucions i aliats i aprofundint en el debat per promoure la seguretat als països en els quals opera.

@fundacionabertis
10 Oct

Nuestro programa 'Cooperante de la gente mayor' promueve el acompañamiento de gente mayor por parte de personas con… https://t.co/d3CtHVT55U

@fundacionabertis